неділю, 20 січня 2013 р.

Кіміко Дате Крумм: "Я просто люблю теніс"


У стартовому раунді Australian Open 42-річна японка Кіміко Дате Крумм розгромила росіянку Надію Петрову, "посіяну" під 12-м номером - 6:2, 6:0 і стала самої вікової тенісисткою, яка виграла матч на першому в сезоні турнірі "Великого шолома" . Але на своїй післяматчевій прес-конференції вона розповіла, що зовсім не ганяється за рекордами, а просто отримує задоволення від тенісу.

- Сьогодні ви встановили рекорд. 
- Зовсім ні. З тих пір, як я відновила виступи, мені ніколи не щастило з жеребкуванням. Майже завжди доводилося грати з "сіяними" гравцями. Багато разів я була близька до перемоги, а потім поступалася. Коли я побачила сітку, і 12-ма "сіяну" Петрову у себе в суперниць, подумала: "Знову ...". Але зараз у мене не було ніяких травм, моє тіло в повному порядку. І теніс я показала непоганий. Навіть якщо б я в підсумку поступилася, грати мені було цікаво. Так що я дуже задоволена.

- Безліч людей хотіли б дізнатися секрет вашого спортивного довголіття. Що це - крижані ванни, суп місо? 
- Я не так часто їм японську їжу, коли їжджу по турнірах. Тільки тоді, коли повертаюся додому. Мені подобається японська кухня саме в Японії, тому що за кордоном це зовсім інша їжа. Так що вчора ввечері я їла пасту (посміхається).

- Ви згадали, що вас турбували травми. Як ви готувалися до нового сезону? Що робили? Бігали? Працювали в тренажерному залі? 
- У минулому році у мене було безліч травм. Найважча з них - литкового м'яза. Вона непокоїла мене на Roland Garros і Вімблдоні. Так що я змінила систему підготовки і займалася функціональної роботою. Тепер я абсолютно здорова, у мене немає жодних серйозних ушкоджень. Сподіваюся, що і не буде. Я прекрасно себе почуваю, і це допомагає.

- Так у чому ж ваш секрет успішних виступів у 42 роки? 
- Ніякого секрету немає. Я багато їм, багато сплю. Вчора, наприклад, закінчила вечеряти до 7:30, а в 10 вже спала. Як дитина (сміється). Після матчів і тренувань я сильно втомлююся, тому мені потрібно багато часу на відновлення. Так що я багато сплю, їм здорову їжу, багато п'ю. Ось і все. Все просто. Нічого особливого.

- Ви пам'ятаєте, коли востаннє вигравали матчі тут, на Australian Open? 
- У 1996 році. Я не забула (сміється). Але у другому колі я програла, а кому не пам'ятаю.

- Штеффі Граф і Пем Шрівер давно вже на пенсії, а ви все продовжуєте грати. Чому?
- Завершивши кар'єру в 1996 році, я абсолютно не думала про повернення. Але я люблю спорт, люблю теніс. У 1993, 94-му, 95-му, 96-му я любила його, може бути, не так сильно. А зараз люблю. Мені подобається тренуватися, подобається грати, подобається бути частиною туру. Я отримую від цього задоволення.

- Щось перемкнулося у вас в голові? 
- Тоді в теніс грало не так багато японок. Вся увага була прикута до мене, виникало дуже великий тиск. А я була молода, і мені не вистачало особистого простору. Але зараз у нас багато футболістів, бейсболістів, які виступають за межами Японії, і на мене менше звертають уваги. Зараз навколо мене набагато більше азіатських тенісисток - китаянки Лі На, Пен Шуай, Чжен Цзе. Мені 42 роки, і я знаю, як і що робити. А тоді було дуже важко.

- Продовжуючи виступати в 42, ви штампуете рекорд за рекордом. Вам це подобається? 
- Я, безумовно, рада, що сьогодні здобула перемогу. Але грала я зовсім не для рекорду. Навіть якщо б я зазнала поразки, все одно отримала б задоволення. Хоча постійно програвати теж важко психологічно.

- Ви граєте тільки заради власного задоволення або ще мрієте про якісь титули, рейтингових окулярах? 
- Граю, тому що люблю теніс, тому що мені це подобається. Зрозуміло, я не хочу програвати. Але навіть після поразок, прокидаючись вранці, я ніколи не думаю, що мені не хочеться йти тренуватися. Мені подобається практикуватися кожен день.

- Як довго ви ще збираєтеся грати? 
- Щороку всі журналісти задають мені одне і те ж питання. Сезон тільки почався, і я постараюся дограти його до кінця. Але не можна бути в цьому впевненою. Станься якась серйозна травма, я не зможу продовжувати. Так що однозначної відповіді в мене немає.

- Мартіна Навратілова виступає в парі і в 50. Можете уявити себе в такій же ситуації?
- Ні, не думаю (сміється).

- А можете уявити Серену Вільямс або Марію Шарапову, що грають в 42 роки? 
- Ні, не можу.

- Чому? 
- Тому що в мене був 12-річний перерву, а вони продовжують грати. Шарапова, наприклад, почала професійні виступи в 16 років.

- Вони ж теж можуть взяти паузу, як ви. 
- Але це ж непросто. Починати все спочатку мені було дуже, дуже важко. І фізично, і морально. Мені й зараз нелегко. Але 42 - це всього лише число. Раніше для відновлення мені вистачало тільки сну. Тепер цього недостатньо. Мені потрібно щось особливе. Я пробую різні варіанти, але нічого особливо не допомагає відновлюватися. Так що це зовсім непросто.

- У вас є друзі в турі? Або різниця між вами і молодими гравцям, яким трохи за 20, дуже істотна, і у вас з ними не так багато спільного? 
- Вони мені як дочки (сміється). У деяких з них мами молодші за мене. Таке трапляється. Але мені подобається з ними спілкуватися. Вони нормально зі мною розмовляють, так що нам буває весело разом.

- У новому календарі WTA на 2014 рік турнір в Токіо перенесений в рідне місто Лі На. Вам не здається образливим те, що Японія втратить такі змагання з 30-річною історією? 
- Ви маєте рацію, це дуже прикро. Але я не знаю, чи остаточно прийнято це рішення. Сподіваюся, що організатори токійського турніру ще не здалися, хоча в календарі на сезон-2014 його вже немає. Я вигравала цей турнір, правда, вже не пам'ятаю в якому році. Це був великий турнір з багатою історією. І якщо його не стане, японський теніс багато втратить. Сподіваюся, цього все ж не станеться.

Немає коментарів:

Дописати коментар