суботу, 19 січня 2013 р.

П'ять найчастіших помилок гравця

У даній статті я звертаю увагу на п'ять найпоширеніших, загальних помилок, які гравці часто допускають у змаганнях.

1.Надто багато рухів головою під час ударів.
Якщо вас дивує, що сьогодні ви в змозі показувати чудовий теніс, а назавтра спостерігається абсолютно протилежна картина, то це може в значній мірі пов'язане з тим як себе веде ваша голова. Я тут маю на увазі ту кількість руху, яке здійснює ваша голова під час контакту ракетки з м'ячем. Ваша голова в доударний, ударний і послеударний моменти часу повинна бути повністю нерухома. Роками тренери-професіонали проповідують: роздивіться м'яч на струнах ракетки. Звичайно, неможливо в дійсності побачити м'яч на струнах, проте спробі бачити м'яч у момент удару однозначно сприяє нерухома голова. Коли ваша голова залишається у спокої до, в момент і після контакту ракетки з м'ячем, ваше тіло виявляється в кращому стані рівноваги і ваш удар виходить більш контрольованим. Ви рухаєтеся на м'яч більше природно, з меншою напругою. Вам краще вдається підготовка до удару і закінчення удару виходить більш повним. Я часто спостерігаю ситуації, коли удар "змащується" і виходить промах саме із зазначеної причини. Без сумніву це одна з найбільш ефективних тренерських команд: не смикайте головою. Зайві рухи головою, як мені видається, присходят від нервозності. Це особливо проявляється, коли суперник б'є з великою кількістю підготовчих кроків або коли він вас ганяє по корту. Ключем до "спокійної голові" є відчуття її поведінки на тренуваннях. Чим більш спокійною ви будете тримати голову під час тренувань, тим більш спокійною вона буде під час матчів.

2.Спроби виграти очко занадто швидко
Основа тенісу: переможець розіграшу очка перебиває м'яч через сітку на один раз більше, ніж програв. Часто я спостерігаю гравців (особливо юніорів), що намагаються одним ударом виграти очко. Навіть на професійному рівні досвідчені гравці терпляче чекають хорошого моменту для виграшної атаки. Звичайно для виконання успішної атаки потрібно або попередньо вибити суперника з корту, або забезпечити йому ситуацію цейтноту часу. Однак нерідко ми спостерігаємо необгрунтовану активність, краще сказати, поспішність, коли суперник знаходиться в зручній для нього позиції на задній лінії корту, і ви раптом намагаєтеся вибухнути потужним ударом. Часто ще причиною такої активності буває ситуація, коли ви починаєте сердитися на самого себе. Чого ж ви очікуєте від такої атаки? Навіть Сампрас часто не вирішується намагатися виграти своїм бекхендом, хоча він у нього не зі слабких. Я пропоную вам взагалі починати атаку тільки після вашого третього удару у розіграші. Терпіння і ще раз терпіння!

3.Спроба атакувати з позиції захисту
Іноді я замислююся, що деяким гравцям не можна ... водити автомобіль. Чому? Та тому, що якщо вони за кермом себе будуть вести так, як іноді вони поводяться на корті, проблеми забезпечені! Є три цілком конкретні зони корту: зона захисту, нейтральна зона і зона атаки. Вам буде вельми скрутно атакою виграти очко, перебуваючи при цьому в зоні захисту. Також у вас виникнуть проблеми, якщо ви, перебуваючи в зоні атаки, зіграєте захисним ударом. Ви повинні чітко розуміти в якій зоні корту розташовуєтеся ви і де знаходиться ваш опонент! У мене був учень зі страшним форхенд. Він чудово виконував потужний топспін кросом. Однак, практично завжди я обмежував його в таких ударах на змаганнях. Чому? Та тому що цей удар він завжди виконував із зони захисту, і проти нього неважко було знайти ефективну зброю. Наприклад, я накидав йому високий м'яч у глибину корту і йшов на сітку. У 80% випадків виграш був на моїй стороні вседствие низького відсотка попадання його потужного удару. І інший випадок. У мене був друг, любитель. Він непогано грав, навіть виступав якось на турнірах в Європі і Південній Америці. Він добре грав на задній лінії, але невпевнено з літа. Я часто накидав йому короткий м'яч і йшов при цьому до сітки, знаючи, що він недостатньо активно і успішно грає в зоні нападу. У результаті його удари з короткої м'яча були не досить гарні, щоб забезпечувати йому стійке виграш. Щоб уміти уникати потрапляння в просторову пастку, ви повинні бути пильні і постійно відчувати ту зону корту, в якій ви в даний момент знаходитеся. Звичайно, вам потрібна надійна і ефективна свічка у вашому арсеналі ударів, щоб викручуватися зі складних положень на корті. Крім того, вам необхідно терпіння. І ви завжди повинні шукати можливість увійти в зону атаки і, навпаки, загнати суперника в захисну зону. Вдобавок вам потрібно весь час бачити позицію вашого суперника і використовувати її недоліки. Для успішного застосування таких стратегій дуже важливі тренування з мішенями, для того щоб ви могли спокійно "укладати" м'ячі туди, куди треба.

4.Проблеми застосування плану "В"
Більшість з нас чули пораду: заспокойся і грай в свою гру. Ця рада хороший, коли ви здатні виграти, граючи в свою гру. Але я не можу погодитися з використанням такої ради на самому початку матчу. Ймовірно найбільш важка річ - відмова від заздалегідь розробленого плану. Ви це робите, коли ваша гра недостатньо хороша. Мені здається, що такий стиль суджень недостатньо гнучкий. Кожен матч - це комплекс прийомів, які неможливо завжди копіювати. Погодні умови, кортовое покриття, час дня, якість м'ячів, освітлення і т.д. впливають на планування гри. Навряд чи можна очікувати, що єдиний план буде застосовний в будь-яких випадках. Жоден хороший тенісист не вийде на корт, маючи всього лише один план гри. Він завжди буде мати запасний варіант. Розуміння, коли прийшов час змінити план - це інше питання. Зазвичай, програвши перший сет і невдало розпочавши друге вам необхідно міняти план своєї гри. Мій принцип щодо цього простий: якщо мій опонент виграв у два рази більше геймів, ніж я, пора міняти тактику. В дійсності, щоб можна було ефективно змінювати один план гри на інший, потрібно тренувати обидва варіанти. Я-гравець задньої лінії і волію чекати свого шансу для атаки. Терплячий "трудовий" теніс - це частина мого основного плану. Мені подобається визначати що мої опоненти не люблять робити і будувати на цьому гру. Мій запасний план зовсім інший. Це активна атакуюча гра, в тому числі в стилі "подача-сітка". І цю гру я також посилено треную. При цьому я багато програю, проте в той же час я став частіше вигравати за планом "В".

5.Не піддавайтеся смутку
Іноді спостерігаючи матч ви можете бачити як гравець вже на початку матчу готовий поступитися перемогу. У дійсності, звичайно є такі гравці, яких вкрай важко перемогти. І все-таки я завжди борюся зі своїм малодушністю на цей рахунок. Мій колега, Джон Мюррей класний фахівець з психології тенісної гри написав гарну книгу на цю тему. Кожен гравець має потребу в удосконалюванні ментальних характеристик поряд з фізичним вдосконаленням. Книга Мюррея може допомогти вам знайти вірний шлях подолання психологічних проблем змагального тенісу. Хоча ментальна сторона гри не вкладається в рамки простих схем, існують деякі правила які я намагаюся для себе застосовувати. Вони дозволяють мені підтримувати мій ігровий ентузіазм, навіть якщо у мене не все виходить на корті. Перш за все, треба чітко уявляти собі, що теніс дійсно унікальна гра. На відміну від футболу, який обмежений часом, тенісний матч не буде закінчений, поки не буде розіграно останнє очко. Можлива ситуація, коли гравець, програючи 0:6,0:5, може витягнути матч. Гравець робить погану послугу грі і собі, якщо поступається матч до його закінчення. Я завжди намагаюся закінчити матч "на високій ноті", навіть якщо програю. Я можу програти матч, але завжди йду з корту з почуттям того, що я робив щось добре протягом матчу: добре подавав, добре бігав або добре бив праворуч. Це дозволяє мені не почувати безнадійність після програшу. Мені подобається вигравати і я засмучуюся, програючи, але саму гру я люблю більше, ніж виграші або програші. Всякий раз я намагаюся спіймати момент відчаю в матчі і кажу собі, як я щасливий, адже безліч людей навіть не підозрює як це здорово - грати в теніс. Допомагаючи собі знаходитися в постійній кондиції, я часто граю сети з гандикапом. Дивно, як багато разів я міг виграти сет, незважаючи на гандикап. Я програвав більше сетів, ніж вигравав, але кожен виграш вселяв у мене величезну впевненість у здатності перемагати в скрутних умовах. Плануючи тренувальні матчі, включайте в свій розклад гри і з більш сильними і з більш слабкими суперниками. Ви будете мати при цьому безліч різних корисних для досвіду ігрових ситуацій.

Немає коментарів:

Дописати коментар