субота, 19 січня 2013 р.

Джон Існер. Внутрішній вогонь

Першу ракетку США, тенісиста топ-10 - Джона Існера - можна назвати не тільки відмінним спортсменом, але і людиною, яка повний співчуття до оточуючих. "Джон - по-справжньому відмінний хлопець, до того ж зумів стати хорошим теннісістом.Состояніе і почуття інших людей хвилюють йогосильніше, ніж свої власні. Якщо вам не подобається Джон як людина, значить, вам просто не подобаються люди. Всі повинні були бути раді, якби Існер став їх сусідом ", - говорить тренер американця, Крейг Бойнтон.

Можна пробачити Бойнтона за таке захоплення своїм 27-річним підопічним. Всі, з ким ні заговори про Джона - від його тренера в юніорському віці, Тома Херба, до вболівальників, які приходять до американця за автографами - всі кажуть, що Існер дуже важливий і вихований молодий чоловік.

Пробігшись по альбому з сімейними фотографіями, легко знайти маленького Джона широко усміхненим і оточеним старшими братами - Натаном і Джорданом. Десь вони грають в баскетбол, десь - в бейсбол, а іноді - в теніс. "Оскільки я ріс зі старшими братами, я був змушений весь час змагатися. Я хотів перевершити їх у всьому, і, думаю, саме це прищепило мені змагальний дух", - вважає Існер.

Але, зрозуміло, брати займалися далеко не тільки тим, що змагалися з Джоном. Так, середній брат, Джордан, нерідко захищав Джона від хуліганів в школі, а під час його тенісної кар'єри в коледжі переглядав матчі його суперників. "Знаєте, між нами, братами, ніколи не було ніякої заздрості. Звичайно, ми не хотіли програвати Джону, але ми завжди бажали йому успіхів у всьому. І краще нікому не зв'язуватися з ним, інакше йому доведеться розбиратися зі мною і Натаном", - відзначає середній брат.

Коли ваш зріст становить 206 см, а важите ви 111 кілограмів, то при виборі виду спорту теніс навряд чи спаде на думку першим. Його мама, Карен, жартує, що всі її друзі звинувачують її в тому, що Джон не грає в НБА. Сам Джон згадує: "Моя мама завжди була чудовим батьком для дитини-тенісиста. Вона ніколи не примушувала мене до чогось, але завжди підтримувала. Вона радила мені займатися і тенісом, і баскетболом і ніколи не наполягала на негайному виборі одного з цих видів спорту "

"Деякі думають, що його характер, те, що він є таким приємним хлопцем, заважає йому у важливі моменти матчу, - говорить Бойнтон. - Але це не так: у Джона дуже сильно розвинене бажання змагатися і перемагати, причому завжди і скрізь. Мені пригадується, як люди, які не знали близько Піта Сампраса, вважали його достатньо флегматичним людиною, не отримували задоволення від перемог. Але насправді Піт обожнював змагатися і ненавидів поразки. Те ж саме і з Джоном - складно розгледіти в ньому жагу до перемог під час тренування або роздачі автографів, але він завжди зосереджений на своїй цілі ".

На питання, чи є щось ще, що мало хто знає про Джон Існер, Бойнтон відповідає: "Він любить тварин. Просто обожнює. Він завжди прагне допомогти і людям, і тваринам, які не можуть подбати про себе самі".

Для більшої частини тенісного світу Джон Існер став по-справжньому відомий після свого епічного матчу на Уімблдоні з Ніколя Маю. Це був найдовший тенісний поєдинок в історії, який тривав 11 годин і 5 хвилин. Два роки потому, на "Ролан Гаррос" -2012, Існер провів ще один п'ятисетовому трилер - і знову з французом, з Полем-Анрі Матьє. Ця гра тривала 5 годин і 34 хвилини і увійшла до десятки найбільш тривалих матчів в історії. Крім того, вирішальний сет, що завершився з рахунком 18:16, став найдовшим в історії турніру. Відзначився Джон і в Кубку Девіса. Через два місяці після перемоги над Роджером Федерером у Швейцарії Існер зіпсував прощальний акорд капітана збірної Франції, Гі Форже, обігравши Жо-Вілфріда Цонга і Жиля Симона в чвертьфіналі.

"Створюється відчуття, що Джон отримує насолоду, опиняючись під пресом важливих матчів, ключових розіграшів, - і найчастіше досягає успіху в такі моменти. Він переграв трьох чудових тенісистів в Кубку Девіса, кожний з яких чудово рухається по корту. Те, що він зміг зробити це на грунті, показує, наскільки Джон сильний, коли знаходиться на піку своєї форми "- зазначає капітан американської команди, Джим Кур'є.

Вигравати найважливіші матчі, в яких вирішується доля якогось змагання - особливо командного, - Джон почав ще в колледже.О його тенісних подвиги під час навчання в Джорджії ходять легенди. Правда, перша значуща історія таки пов'язана з поразкою: Існер грав вирішальний матч чвертьфіналу командного змагання в рамках NCAA (National Collegiate Athletic Association - Національна асоціація студентського спорту) і не зміг здобути перемогу. "Я зазнав поразки і підвів моїх партнерів. Це було дуже гірко і образливо. Думаю, той матч став поворотною точкою на початку моєї кар'єри", - згадує Джон.

Будучи на другому курсі, Існер виграв парний турнір NCAA і, вирішивши, що за це йому гарантовано нададуть wild card в парну сітку US Open, полетів у Нью-Йорк разом зі своєю родиною. Лише після виходу сітки Джон усвідомив, що участі в цьому турнірі "Великого шолома" не прийме. Після цього він почав працювати набагато старанніше, ніби хотів довести всім, що доб'ється свого, незважаючи на всі перепони, - і незабаром став першою ракеткою серед студентів коледжів.

А ось інша історія. Його коледж ніколи не вигравав чемпіонат у закритих приміщеннях, і Джон дуже хотів завоювати цей титул - але у чвертьфіналі травмував п'ятку і на наступний день насилу міг ходити. Тренер Існера в коледжі, Менні Діас, згадує: "Ми були моторошно розчаровані і навіть не могли уявити собі, що зможемо виграти без Джона. Коли команда розігрівалася перед матчами, він увійшов до кімнати, кульгаючи і насилу наступаючи на ногу. Я вже збирався міняти заявку, коли Джон сказав мені: "Не може бути й мови про те, щоб я не грав. Я зумію провести свій матч ". Він виграв, і в підсумку ми завоювали титул".

"Джон показує свій найкращий теніс, коли щось залежить від нього. Неважливо, UGA (University of Georgia - університет Джорджії) це або Кубок Девіса, він ніколи не міг дозволити собі підвести партнерів. Джон - по-справжньому командний гравець, так що те, що він займається індивідуальним видом спорту, вельми іронічно ", - говорить його мама.

Але, зрозуміло, жоден найважчий тенісний матч не міг приготувати його до страшної новини - у його мами виявили рак. "Це було жахливо. Ми з мамою спілкувалися щодня, незалежно від того, де я знаходився. У якийсь із днів вона не зв'язалася зі мною, не відповідала на мої дзвінки та СМС. Я подумав, що це дуже дивно - а на наступний день вона зателефонувала мені і розповіла все. Вона вже знала про це якийсь час, але не хотіла відволікати мене від навчання і від тенісу. Всі постійно чують про рак, але ти не розумієш всю серйозність цієї хвороби, поки вона не торкнеться когось близького. Це було дуже, дуже важкий час для мене. Я негайно застрибнув у свою машину і відправився додому, щоб бути з нею. Ми провели чотири дні вдома, а потім настали Різдвяні канікули, і я ходив з нею на курси хіміотерапії . Вона була на межі життя і смерті, але лікарі зуміли забезпечити її всім необхідним і врятувати її. До того ж моя мама завжди була сильною. Троє хлопчаків, ми завжди бедокурілі, але вона справлялася з нами. Вона просто чудова "
Коли Існер почав свою професійну кар'єру, спочатку все давалося йому дуже легко. Він дуже швидко пробився в топ-100. Сам Існер згадує: "В останній рік навчання в коледжі я вже знав, що зможу заробляти тенісом собі на життя, але і уявити собі не міг, що опинюся в топ-10. Я думав, що буду дуже гордий собою, якщо увійду в топ -100. Виконавши це завдання, я захотів опинитися в топ-50, потім в топ-20 ... А в наступному, 2011 році, я застопорився і почав падати ".

"КБ (Крейг Бойнтон) і я пройшли багато за ті три роки, що ми працюємо разом. Він бачив кожен розіграш мого матчу з Маю - як і матчу з Матьє. Він був зі мною, коли я показував свій найкращий теніс і коли я грав жахливо. Якось раз в Пекіні я підхопив кишковий вірус, і він відвіз мене в лікарню. Якби не КБ, я б не був зараз в топ-10. Я знаю, що раніше він тренував Джима (Кур'є) і Мерді (Фіша ). Так що я спочатку повністю довіряв йому і поважав його. Він був ідеальним тренером для мене три роки тому і залишається таким зараз.

Дуже довго багато людей вважали, що єдине, на чому тримається Джон Існер, - це його подача. Як ніби то цього достатньо, щоб виграти тенісний матч. Подачу нерідко приймають, і що робити потім?

"Існер вміє набагато більше, ніж тільки подавати. Він дуже багато і старанно працював над всіма компонентами своєї гри. Тепер його суперникам краще як слід приймати його подачу - інакше наступним ударом Джон завершить розіграш на свою користь", - говорить Бойнтон.

Джим Кур'є вважає, що "його пересування по корту серйозно покращилося, але йому ще є над чим працювати в цій галузі. Йому потрібно якийсь час потренуватися позазмагальної діяльності, щоб стати більш "вибуховим". Коли він стане краще рухатися, ми побачимо різке поліпшення його результатів. Джон може стати одним з найсильніших гравців світу, процвітаючим в найважливіших матчах на найбільших турнірах, якщо він продовжить прогресувати в потрібному напрямку ".

"Звичайно, моя головна мета - стати першою ракеткою світу. Але я намагаюся встановлювати цілі, яких дійсно можу досягти. Моя перша задача на цей рік полягала в тому, щоб увійти в топ-10, а друга - закінчити його, залишившись в десятці кращих . Крім того, я хочу виграти не менше 40 матчів у нинішньому сезоні. І я вірю, що колись зможу виграти "Мастерс" і турнір "Великого шолома", - зізнається Існер.

Зрозуміло що, Джон Існер знає, чого він хоче добитися. Але при цьому він ніколи не забуває, завдяки кому зумів піднятися на нинішні висоти, - цією межею сина його мама пишається найбільше.

Немає коментарів:

Дописати коментар