суботу, 19 січня 2013 р.

Крістіна Младеновіч: кумира у мене ніколи не було

В інтерв'ю WTAtennis.com Христина Младеновіч розповіла, як потрапила в теніс, про свої тренування, кумирах, хобі та багато іншого.

Чемпіонку юніорського "Ролан Гаррос" -2009 і фіналістку Уїмблдону того ж року Крістіну Младеновіч давно називають талановитої тенісисткою і однією з головних надій Франції. Цієї осені 19-річна Христина нарешті добилася ряду гарних результатів - після виходу в третє коло US Open вона дісталася до півфіналу Квебека, де стартувала з кваліфікації, а минулого тижня стала переможницею першого челленджера в історії WTA, який проходив в Тайбеї, і завдяки цьому піднялася на 76-е місце рейтинг-листа. WTAtennis.com недавно взяв інтерв'ю у Младеновіч, і я пропоную вашій увазі його переклад

- Як ви потрапили в теніс? - Мої батьки були професійними спортсменами - тато грав у гандбол, а мама в волейбол. У зв'язку з цим вони наполягали на тому, щоб пробувати мене в самих різних видах спорту: в дитинстві я грала і в міні-футбол, волейбол, займалася плаванням - і, звичайно, тенісом! Коли мені було вісім років, мої батьки, натхненні прикладом Моніки Селеш, відправили мене в місцевий тенісний клуб. Коли тренер вперше побачив мене, він запитав: "Вона що, правда вперше прийшла на тенісне заняття?" Думаю, він щось розгледів у мені, і це мотивувало мене продовжити тренування.

- Коли ви почали сприймати свої заняття тенісом всерйоз?
- Я почала думати, що теніс є підходящим для мене видом спорту, коли мені було років 12. У 13 я почала вчитися заочно і більше подорожувати, грати в різних турнірах. У 2007-му я стала чемпіонкою Європи в категорії "не старше 14 років" і вирішила, що це дійсно те, чим я хочу займатися в житті.

- Можете розповісти нам про свою сім'ю?
- Мою маму звуть Дженіта, а тата - Драган. Вони обоє жили в тій частині Югославії, яка тепер є Сербією, а потім переїхали до Франції, оскільки в 1992 мій тато підписав контракт з гандбольного клубу першого дивізіону, що базувався в Дюнкерку. Також у мене є молодший брат, якого звуть Лука. Йому 16, він ще вчиться в школі і є перспективним футболістом.

- Хто зараз тренує вас?
- Колишній гравець ATP Тьєррі Аскьон. Власне кажучи, ми почали працювати разом тільки в цьому році, на Вімблдоні. До того я ділила тренера, Біляну Веселіновіч, з Люсі Шафаржовой. Я почала працювати з нею на початку нинішнього сезону. Переді мною стояла мета увійти до топ-100, і тоді мені було б простіше ділити Біляну з Люсі, оскільки ми змогли б грати на одних і тих же турнірах. На жаль, все склалося не так, як нам хотілося, і ми вирішили припинити спільну роботу. А співпрацею з Тьєррі я на даний момент повністю задоволена.

- На що ви зараз робите основний акцент на тренуваннях?
- Разом із моїм татом ми багато працюємо над фізпідготовкою. У мене були травми в 2009 і 2010 роках, і повертатися в тур після них було дуже непросто, але зараз я вже готова більше тренуватися і витримувати більш серйозні навантаження. Також я треную різні технічні моменти; я дуже потужна дівчина, так що роблю наголос на сильну подачу, на агресивну гру на прийомі і на те, щоб вигравати окуляри в два-три удари. Іншим важливим моментом є моя робота ніг. Її ми теж покращуємо, щоб я могла потужно приймати і першу, і другу подачу.

- Якщо б ви могли взяти собі будь-який удар іншого гравця, що б ви обрали?
- З чоловіків або з жінок? В цілому я задоволена своєю технікою - і подачею, і форхендом, і бекхендом, але ... Мене по-справжньому вражає однорічний бекхенд, і, думаю, я б вибрала різаний бекхенд Роджера Федерера.

- Які ваші кращі пов'язані з тенісом спогади - на даний момент ?
- Мабуть, я виберу US Open. Мені і до того кілька разів давали wild card на турніри "Великого шолома", але я завжди або отримувала невдалу сітку, або була дуже близько до перемоги і у підсумку програвала. Я вже в нетерпінні думала: "Ну коли ж настане мій час?" Я дуже емоційно раділа, нарешті виграв у першому колі Нью-Йорка, перемігши там Марину Ераковіч. Потім я вперше в кар'єрі обіграла тенісистку з топ-20  і була по-справжньому щаслива після цих результатів. У цьому році я також добре грала в парі, але саме такі виступи на турнірах "Великого шолома" надають мені віри в свої сили, в те, що я зможу піднятися вище. Також я відзначу виступи за Францію в Кубку Федерації і на Олімпіаді (там Младеновіч зіграла в парі з Алізе Корне. - Прим. "Чемпіонат.com"). Це було щось особливе, і це дуже багато значило для мене.

- Під час Олімпіади ви вибралися подивитися небудь інші види спорту?
- Я велика фанатка пляжного волейболу, але ми не змогли потрапити туди, так як не дістали квитків, і нам довелося дивитися його по телевізору. Я дуже засмутилася. А вживу нам вдалося вибратися на гандбол - ми зуміли дістати квитки тільки на нього, але в будь-якому випадку це було дуже здорово.

- У вас був кумир у тенісі?
- Це дуже складне питання. Ні, такого кумира, якому я хотіла б наслідувати в усьому, в мене ніколи не було. Мені подобається дивитися на інших гравців, на їх теніс, але з тих пір, як в 14 років я отримала wild card на Australian Open, я почала думати: "Кожна з них може виявитися моєї наступною суперницею, так що я не буду намагатися копіювати їх техніку або робити їх своїми ідолами ". Звичайно, я захоплююся кар'єрою Серени, Роджера Федерера або Надаля - вони легенди, і я дуже сильно поважаю їх. Але я ніколи не мріяла бути такою ж, як хтось ще. У мене свій власний характер, свій шлях, і я не хочу копіювати когось.

- Хто для вас найбільш незручний суперник?
- Ну, я тільки починаю грати на високому рівні, і мені ще не довелося зустрітися з великою кількістю елітних тенісисток. Найсерйозніша суперниця, з якою я грала, це Лі На на "Ролан Гаррос". Але поки що у мене жодного разу не було відчуття, що я нічого не можу протиставити тій чи іншій суперниці, що її гра дуже незручна для мене. Мені потрібно заглянути в список своїх результатів: можливо, я забула кого-небудь!

- Яке покриття ви можете назвати своїм улюбленим?
- Це питання мені задають практично всі! Я по-справжньому люблю грати на траві, де я була в одиночному і парному фіналах юніорського Уїмблдону, але на грунті і харді в мене теж були непогані результати. Словом, мені складно виділити одне улюблене покриття; думаю, я можу пристосовувати свою гру до кожного з них. Але якщо вибирати одне, то це буде трава - грати на ній мені подобається найбільше.

- Як у вас успіхи з освітою?
- Два роки тому я закінчила школу. Я дуже довго вчилася заочно, так що дуже горда тим, що зуміла зробити це.

- Як ви розслабляєтеся поза кортом?
- Під час турніру все йде за звичною схемою: при необхідності я злегка підліковують, трохи відпочиваю, слухаю музику, дивлюся ТБ-серіали і фільми і спілкуюся з друзями та членами родини - по "скайпу" і по переписці. Але коли я вдома, намагаюся проводити більше часу зі своєю сім'єю; мені подобається ходити на футбольні матчі мого брата. Також я люблю гуляти по Парижу, тусуватися з друзями. Ще одне моє улюблене заняття під час відпочинку - пляжний волейбол. Правда, мені не дуже часто вдається пограти в нього.

- У вас є улюблений фільм, улюблена музична група?
- Складне питання! Я слухаю дуже багато різної музики: і сербську, і реггі, і південноамериканську, і французьку. З сучасної музики мені подобаються Ріанна, Кріс Браун, Давид Гуетта та інші поп-хіти, яким все підспівують і під які танцюють. А з фільмів я, мабуть, виберу "Гладіатора". Він справив на мене найбільше враження серед усіх фільмів, які я бачила у своєму житті.

- Якби ви описали себе одним словом, що б це було?
- Хотіла б я, щоб мої друзі відповіли на це питання за мене! Емм, нехай буде "амбітна".

- Якщо б ви могли зустрітися з будь-якою людиною в світі, хто б це був?
- Ще один важкий питання. Можна я підійду до вас завтра і тоді відповім на нього? Мені потрібно подумати про це сьогодні ввечері, щоб дати правдиву відповідь.

- Який ваш ідеальний варіант відпочинку в міжсезоння?
- В основному я люблю пляж і сонце - пляжний волейбол, вечірки і просто відпочинок біля моря, де можна розслабитися. Звичайно, для такого варіанту відпочинку потрібно їхати кудись, де по-справжньому спекотно, де можна насолодитися літом і поплавати в морі з друзями. Мені дуже подобається Хорватія - це чудова країна, і вона знаходиться дуже близько до Сербії. Я не раз бувала там влітку, коли була молодша. Це практично рай недалеко від будинку. Іспанія - теж чудове місце! Я була там в минулому році, і мені дуже сподобалося.

Немає коментарів:

Дописати коментар